• Home
  • rss
  • Black Friday. Znów padnie rekord…?

Black Friday. Znów padnie rekord…?

Image

Jak mówią prognozy, niemal jak co roku – amerykańscy konsumenci pobiją kolejny rekord wydatków, przeznaczając na przedświąteczne zakupy niemal bilion dolarów. Mimo że tłumy w sklepach i gigantyczne kolejki do kas odeszły do przeszłości, tradycja wyprzedażowego święta Black Friday nadal trzyma się w Ameryce mocno. Nie tak dawno, piątkowe poranki po Święcie Dziękczynienia kojarzyły się z masowymi kolejkami ustawiającymi się pod sklepami i tłumami zakupowiczów szukających okazji. Dziś Black Friday, tradycyjnie dzień wyznaczający początek sezonu bożonarodzeniowego, nie jest już taki „czarny”, ani nie ogranicza się do piątku. W wielu sklepach tradycyjne promocje i obniżki trwają już od ponad tygodnia, a zamiast kolejek w sklepach częściej widać sterty dostarczanych pod drzwi domów paczek z produktami zamówionymi w internecie.Mimo to, organizacja skupiająca sprzedawców detalicznych, National Retail Federation (NRF), spodziewa się, że – tak jak w przypadku 15 poprzednich lat – także i w tym roku pobity zostanie rekord kwot wydanych przez Amerykanów na przedświąteczne zakupy. NRF szacuje, że Amerykanie wydadzą na nie 980-989 mld dolarów, czyli o 2,5-3,5 proc. więcej niż przed rokiem.Według prognoz firmy Adobe Analytics, między Black Friday i Cyber Monday (dniem największych obniżek w sklepach internetowych) w zakupach weźmie udział 71 proc. Amerykanów, z czego większość za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Analiza przewiduje też pogłębianie się trendu przenoszenia zakupów do sieci (wzrost o 7 proc. w stosunku do ubiegłego roku) i to, że w „cyberponiedziałek” konsumenci wydadzą więcej pieniędzy (13,2 mld dolarów) niż w „czarny piątek (10,8 mld).Z badań portalu konsumenckiego Pissedconsumer.com wynika, że konsumenci są coraz bardziej nieufni wobec oferowanych promocji. 30 proc. ankietowanych uważa, że sprzedawcy, manipulując cenami, przedstawiając promocje jako atrakcyjniejsze, niż są w rzeczywistości.Analiza przeprowadzona przez portal KnownHost sugeruje, że nieufność ta jest uzasadniona. Portal przeanalizował ceny 65 produktów popularnych podczas wyprzedaży Black Friday w ubiegłym roku. W przypadku aż 30 proc. z nich sprzedawcy podwyższyli cenę tuż przed promocją, by móc przedstawić świąteczną promocję jako lepszą okazję, niż jest w rzeczywistości.Źródło: Republika, PAPDziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Black Friday. Znów padnie rekord…? – Radio Republika
Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Ustawienia ciasteczek
Zaakceptuj
Polityka prywatności i plików cookie
Polityka prywatności i plików cookie
Cookie name Active
Szanujemy Twoją prywatność Razem z naszymi 1457 partnerami przechowujemy na urządzeniu informacje, takie jak pliki cookie, i uzyskujemy do nich dostęp, a także przetwarzamy dane osobowe, takie jak niepowtarzalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie, w celu zapewniania spersonalizowanych reklam i treści, pomiaru reklam i treści oraz zbierania opinii odbiorców, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy możemy wykorzystywać precyzyjne dane geolokalizacyjne i identyfikację przez skanowanie urządzeń. Możesz kliknąć, aby wyrazić zgodę na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów zgodnie z opisem powyżej. Możesz też uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje przed wyrażeniem zgody lub odmówić jej wyrażenia. Pamiętaj, że niektóre rodzaje przetwarzania danych osobowych mogą nie wymagać Twojej zgody, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Twoje preferencje będą mieć zastosowanie tylko do tej witryny. Możesz w dowolnym momencie zmienić swoje preferencje lub wycofać zgodę, wracając na tę stronę i klikając przycisk "Prywatność" na dole strony. Należy również pamiętać, że ta strona internetowa/aplikacja korzysta z 1 lub więcej usług Google i może gromadzić i przechowywać dane, w tym informacje o odwiedzinach lub sposobie użytkowania. Użytkownik poprzez kliknięcie może udzielić lub odmówić zgody firmie Google i jej tagom stron trzecich na wykorzystywanie jego danych do celów określonych poniżej w sekcji dotyczącej zgody Google.
Zapisz
Ustawienia ciasteczek