Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek poinformował, że w grudniu zostaną przedstawione plany rozbudowy lotniska Chopin w Warszawie. Według wielu ekspertów – w tym Macieja Wilka – taki ruch to tylko i wyłącznie „przepalanie” pieniędzy oraz oznaka, że rząd tak naprawdę nie ma w planach wybudować lotniska w Baranowie., Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek poinformował, że w grudniu zostaną przedstawione plany rozbudowy lotniska Chopin w Warszawie. Według wielu ekspertów – w tym Macieja Wilka – taki ruch to tylko i wyłącznie „przepalanie” pieniędzy oraz oznaka, że rząd tak naprawdę nie ma w planach wybudować lotniska w Baranowie. Lasek pytany, kiedy poznamy szczegóły rozbudowy warszawskiego lotniska Chopina powiedział, że zostaną one przedstawione w grudniu br. „Poinformujemy, jaka jest przyjęta koncepcja, harmonogram i koszty” – dodał.Pełnomocnik rządu ds. CPK podkreślił, że celem tej inwestycji będzie rozbudowa lotniska Chopina tak, by do 2030 r. mogło ono obsłużyć nawet 28-30 mln pasażerów rocznie i zaabsorbować rosnący ruch lotniczy. Kolejny krok to przeniesienie ruchu na mające powstać w ramach CPK lotnisko centralne w Baranowie.Lasek zaznaczył, że koszt rozbudowy lotniska w Warszawie poniesie inwestor, czyli Polskie Porty Lotnicze (PPL). Wyjaśnił, że inwestycja planowana jest w taki sposób, by „nie pochłaniała tych środków, których później nie będzie można zamortyzować”. Nie chodzi o to, żeby był tam niski standard obsługi pasażerów, ale nie musimy planować tego standardu na najbliższe kilkanaście lat, bo w 2032 r. będzie oddane nowe lotnisko w Baranowie- dodał.Lotnisko Chopina to największy port lotniczy w Polsce. W 2023 r. port obsłużył 18,5 mln podróżnych.W ramach Programu CPK ma powstać m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane między Warszawą i Łodzią, oraz system Kolei Dużych Prędkości. Nowy port lotniczy ma być przystosowany początkowo do obsługi 34 mln pasażerów rocznie i zaprojektowany w taki sposób, by w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany, zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku. Szacowany koszt inwestycji do 2032 r. wynosi 131,7 mld zł.Zapewnienia Laska oraz rządu ws. budowy CPK należy traktować z dużą rezerwą. Za niedawnych rządów PiS-u ówczesna opozycja była przeciwna budowie megalotniska. Pojawiały się głosy o megalomanii czy twierdzące, że port w Baranowie nie jest potrzebny, gdyż mamy duże lotnisko w… Berlinie. Rząd powinien przestać szukać wymówek, tylko określić ambitny cel oddania CPK do użytku w 2030 Należy porzucić bezsensowny i szkodliwy plan rozbudowy Lotniska Chopina Politycy, do roboty bo świat nam ucieka – pisał na x Maciej Wilk. , Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek poinformował, że w grudniu zostaną przedstawione plany rozbudowy lotniska Chopin w Warszawie. Według wielu ekspertów – w tym Macieja Wilka – taki ruch to tylko i wyłącznie „przepalanie” pieniędzy oraz oznaka, że rząd tak naprawdę nie ma w planach wybudować lotniska w Baranowie., Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek poinformował, że w grudniu zostaną przedstawione plany rozbudowy lotniska Chopin w Warszawie. Według wielu ekspertów – w tym Macieja Wilka – taki ruch to tylko i wyłącznie „przepalanie” pieniędzy oraz oznaka, że rząd tak naprawdę nie ma w planach wybudować lotniska w Baranowie. Źródło: PAP, x.comDziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.