• Home
  • rss
  • Rośnie opór wobec AI. W Polsce nie ma boomu

Rośnie opór wobec AI. W Polsce nie ma boomu

Image

Rodzime firmy nie potrzebują zaawansowanych narzędzi sztucznej inteligencji, wystarczy im prosta automatyzacja – wynika z badań, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Niechęć wobec tej technologii narasta – czytamy w czwartkowej „Rz”. Badanie przeprowadzone przez firmę Mizzox na 15 tys. podmiotów z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, ujawnia, że gdy reszta świata chętnie sięga po sztuczną inteligencję, polscy przedsiębiorcy weryfikują jej użyteczność i szukają przede wszystkim prostych automatyzacji – tłumaczy w „Rzeczpospolitej” prezes Mizzoxu Przemysław Kot.Dziennik informuje, że przedsiębiorcy nad Wisłą koncentrują się na narzędziach usprawniających procesy operacyjne, które działając niezauważalnie w tle, rozwiążą ich codzienne problemy. Badanie Mizzoxu pokazuje, iż niemal 78 proc. firm skupia się w swojej działalności na podstawowym zarządzaniu dokumentami, a co piąty podmiot na sprawnych płatnościach. Prezes spółki podkreśla, że firmy korzystające z podstawowych funkcji automatyzacji osiągają nawet 20 proc. oszczędności czasu bez konieczności przechodzenia szkoleń czy zmiany procesów.Prawie połowa pracowników zgłasza, że czuje się niekomfortowo, przyznając się do korzystania z AI swoim przełożonym, w obawie, że mogą być postrzegani jako niekompetentni, leniwi lub nawet posądzeni o oszustwo. Analizy wskazują jednocześnie, że mimo niepewności związanej z tą technologią pracownicy chcą doskonalić swoje umiejętności w tym zakresie.Korzystanie z zasobów i możliwości sztucznej inteligencji niesie niewątpliwie ogromne korzyści w postaci oszczędności czasu, wzbogacania wiedzy czy rozwijania umiejętności, jednak nie można się nie zgodzić również z obawami związanymi z korzystania z tych dobrodziejstw współczesności. Jeśli AI kontrolowana jest przez kompetentnego pracownika, który ma wiedzę i umięjętności to ten postęp jest korzystny, jeśli zaś AI wykorzystywana jest przez niekompetentną osobę, bez wiedzy, umiejętności, a która właśnie oszukuje swojego pracodawcę, to taka technologia w ostatecznym rozrachunku może przynieśc więcej szkody niż korzyści. Polacy niewiele wiedzą o AI – na czym ona polega i jakie ma zastosowania. Jak podaje ARC Rynek i Opinia, trzy czwarte osób w wieku 18–65 lat zetknęło się z pojęciem sztucznej inteligencji, przy czym tylko 15 proc. ocenia swoją wiedzę na ten temat jako dobrą. Do korzystania z AI w pracy przyznaje się jednak już jedynie mniej niż co piąty respondent.Jak wskazuje „Rzeczpospolita”, z najnowszego raportu KPMG wynika, że 28 proc. firm w Polsce zdecydowało się wdrożyć AI, a kolejne 30 proc. to planuje.Źródło: Republika/PAP 

Rośnie opór wobec AI. W Polsce nie ma boomu – Radio Republika
Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Ustawienia ciasteczek
Zaakceptuj
Polityka prywatności i plików cookie
Polityka prywatności i plików cookie
Cookie name Active
Szanujemy Twoją prywatność Razem z naszymi 1457 partnerami przechowujemy na urządzeniu informacje, takie jak pliki cookie, i uzyskujemy do nich dostęp, a także przetwarzamy dane osobowe, takie jak niepowtarzalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie, w celu zapewniania spersonalizowanych reklam i treści, pomiaru reklam i treści oraz zbierania opinii odbiorców, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy możemy wykorzystywać precyzyjne dane geolokalizacyjne i identyfikację przez skanowanie urządzeń. Możesz kliknąć, aby wyrazić zgodę na przetwarzanie danych przez nas i naszych partnerów zgodnie z opisem powyżej. Możesz też uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych informacji i zmienić swoje preferencje przed wyrażeniem zgody lub odmówić jej wyrażenia. Pamiętaj, że niektóre rodzaje przetwarzania danych osobowych mogą nie wymagać Twojej zgody, ale masz prawo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. Twoje preferencje będą mieć zastosowanie tylko do tej witryny. Możesz w dowolnym momencie zmienić swoje preferencje lub wycofać zgodę, wracając na tę stronę i klikając przycisk "Prywatność" na dole strony. Należy również pamiętać, że ta strona internetowa/aplikacja korzysta z 1 lub więcej usług Google i może gromadzić i przechowywać dane, w tym informacje o odwiedzinach lub sposobie użytkowania. Użytkownik poprzez kliknięcie może udzielić lub odmówić zgody firmie Google i jej tagom stron trzecich na wykorzystywanie jego danych do celów określonych poniżej w sekcji dotyczącej zgody Google.
Zapisz
Ustawienia ciasteczek